Sayfalar

www.mabutuner.com

8.10.2011

ALPAY İZBIRAK'I HATIRLAYALIM

Dost Kitabevi'ndeki arkadaşım Volkan'la tiyatro ve tiyatroculardan, Ankara'da tiyatronun yaşadığı 'dönüşüm'den bahsederken söz Alpay İzbırak'a geldi.

İsmen hatırlamayacaksınız Alpay İzbırak'ı... Ne yalan söyleyeyim ben de hatırlayamadım, Volkan hatırlattı. Susam Sokağı'ndaki kırtasiyeci Nihat Amca. 17 Ağustos 2010'da vefât etti... etmiş.

Alpay İzbırak ile ortak bir nokta mı? Onun da blog'u varmış blogspot'ta. Şimdi tıklayıp baksanız http://alpayizbirak.blogspot.com/'a karşınıza 23 Eylül 2008 tarihli, 114. yazısı, son yazısı çıkacak: HADİ ÇAMAN'I YİTİRDİK.

Arşivime baktım, Yalancı Aranıyor (Dimitri Psathas) ve Mutlu Son'daki (B. Brecht) rollerini hatırladım. Bertolt Brecht'in ve Elisabeth Hauptmann'ın kalemleriyle, Kurt Weill'in müziğiyle hayat bulmuş Mutlu Son müzikalinden Sam Worlitzer'in (Alpay İzbırak) şarkısından birkaç dize:
Yeryüzünde her şey artık dert ve tasa / Bu kerhane artık fasa fiso fasa. / Ne saat tutmak, ne silah çekmek / Erkek yok ki kazanalım ekmek.
Blog'undaki "Hakkımda" bölümünde şöyle yazmış Alpay İzbırak:
 "1945 yılında doğdum. 1968 yılında oyuncu oldum. Hâlen oyuncuyum." 


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder