Sayfalar

www.mabutuner.com

1.11.2011

FACEBOOK YAP... GİBİ...

Facebook'ta profil resmimi değiştirdim... ama profil resmini değiştiremedim. 

Birincisi 'resim' değil 'fotoğraf', ikincisi fotoğrafım profilden değil, ön cepheden. O halde teorik olarak profil resmimi değiştirmedim; çünkü öyle bir şey hiç olmadı. Pratikte ise profil resmimi değiştirdim; çünkü profil resmi ile neyin kastedildiği anlaşılıyor.

Sanki şunun gibi bir şey: Bebek susamışsa 'su' diyemez 'bu' der; ama biz ahmak olmadığımız için bebeğin 'bu' diyerek 'su' demek istediğini hemen anlarız. Büyüyünce 'su' demeyi öğrenir. Ya da Fatih Altaylı 'Gaaaassaray' der; ama biz onun 'Galatasaray' dediğini anlarız... ve o hep 'Gaaassaray' der... gibi...

Ama bunlara kafayı takmamak lazım; çünkü Facebook zaten garip Türkçeli bir yer. Facebook'a girmek için "Giriş Yap", Facebook'tan çıkmak için "Çıkış Yap" deniliyor... o zaman yazmak için "Yazı Yap", beğenmek için "Beğeni Yap" ve doğal olarak yorumlamak için "Yorum Yap" demek gerekiyor... gibi...
Facebook'u İsmail YK'ya havale ediyorum... "Havale Yap" gibi...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder